SVETKOVINA ROĐENJA SV. IVANA KRSTITELJA U POŽEGI

Požeški biskup Antun Škvorčević pohodio je na svetkovinu rođenja sv. Ivana Krstitelja, 24. lipnja požešku Župu Sv. Ivana Krstitelja u Vidovcima i u župnoj crkvi predvodio misno slavlje u čast župnog zaštitnika. Ujedno je tom prigodom krizmanicima spomenute župe podijelio sakrament Svete potvrde.
Na početku misnog slavlja biskup je u pozdravu nazočnim vjernicima čestitao svetkovinu njihova nebeskog zaštitnika. Rekao je da danas slavimo velikoga Božjeg čovjeka, Sv. Ivana, naglasivši da je njegova veličina u tome što je omogućio da Bog svojom snagom uđe u njegov život, i da se ta snaga očitovala kao moć koja nije prestala djelovati sve do danas. Poželio je krizmanicima da i oni budu zahvaćeni snagom Božjom, i da on bude njihova životna moć.
Homiliju je započeo razmišljanjem o dva aktualna događaja koja ovih danas zaokupljaju pozornost javnosti. Prvi je činjenica da je Velika Britanija jučer odlučila izići iz Europske unije, i dalje sama krojiti svoju sudbinu, neovisno o drugim narodima. Rekao je da mu je u ovom trenutku s političkog gledišta teško procijeniti je li to dobra ili loša odluka, ali kad je razmotri s gledišta ljudskih vrijednosti, onda je siguran da, kad god se netko odvaja od drugih i odlazi u osamu, taj slijedi sebičnost koja ne omogućuje život u njegovim isitnskim dimenzijama. Drugi aktualni događaj suprtonog predznaka je pobjeda hrvatske nogometne reprezentacije nad Španjolskom, jer je izbornik osmislio taktiku po kojoj su jedanaestorica igrača na terenu zajedno postigla pobjedu. Naglasio je kako je u nogometnoj igri veoma važno da svaki pojedini igrač surađuje s drugima, da se ravna po pravilima igre u kojima je bitno da pojedini nogometaš ne bude sebičan, jer sebičnost vodi u poraz, a ne u pobjedu.
Pouka ovih dvaju događaja, koji na prvi pogled nemaju ništa zajedničkog, jest ta da kad se ide k drugima i s drugima, onda se među ljudima promiče ne samo zajedništvo, nego i sve one vrijednosti koje se mogu dogoditi jedino tim putem. Britanski izlazak iz Europske unije i nastupi hrvatske nogometne reprezentacije na europskom prvenstvu pokazuju se kao dva modela, odnosno dva tipa pristupa životu. Koji je Božji model, zapitao je biskup nazočne, i odgovore potražio u liturgijskim čitanjima današnje svetkovine koja nam poručuju da Bog ima inicijativu, koncept, i mogli bismo slikovito reći da on želi s ljudima zaigrati svojevrsnu igru i dovesti čovječanstvo do određenog cilja. Tako čujemo danas, nastavio je biskup, da je Bog sebi izabrao čovjeka po imenu Ivan, i to od njegova rođenja, »od majčine utrobe«, kako veli prorok Izaija u prvom čitanju. To znači, nastavio je biskup, da se nitko od nas nije rodio slučajno, nego postojimo zato što je Bog nešto naumio s nama, i postavio nas da oboružani njegovom snagom zaigramo uspješnu i pobjedničku životu igru, kakvu je Bog ostvario u Sinu svome Isusu Kristu. Naglasio je da se svojim posvemašnjim opredjeljenjem za Boga u tu igru na sasvim poseban način uključio sv. Ivan Krstitelj. »Bog sav za Ivana, a Ivan sav za Boga«, to je formula, ustvrdio je biskup, kojom je Bog tijekom povijesti ostvarivao svoja velika djela, od kojih je najveće ono ostvareno u Isusu Kristu, jer se u Njemu u punini sjedinilo Božje za čovjeka i čovjekovo za Boga.
Obraćajući se krizmanicima biskup ih je upitao kakvo životnu formulu oni žele izabrati, izrazivši uvjerenje da se ne žele izdvojiti u vlastitu osamu i udaljiti od Boga, jer bi to značilo izgubiti se, nego da su dolaskom na ovo slavlje posvjedočili da žele živjeti po formuli da Bog bude sav njihov, a oni potpuno Božji. Naglasio je da u sakramentu Svete potvrde Duh Sveti ulazi u njihov duh, u njihovu jedinstvenu i neponovljivu osobu, i da, kad snaga Božjega Duha uđe u njih i iznutra ih opečati, oni prestaju biti izručeni negativnosti, gubitništvu i smrti, postaju dionicima Isusove pobjede nad smrću. To znači, nastavio je biskup, da krizmanici u zajedništvu Crkve postaju dionici onih dobara kojima je Isus Krist obdario svoju Crkvu da ona služi ljudima i pomogne im da budu uključeni u zajedništvo Božjeg života. Istaknuo je da je Sv. Ivan, sav ispunjen Božjim Duhom, razumio Božje istine o sebi, jer je imao bistrinu nutarnjeg pogleda kojim je mogao po Božjim mjerilima prosuđivati ljude i događaje svoga vremena te je na temelju toga i sebi i drugima mogao govoriti kako treba živjeti. Poželio je krizmanicima da Duh Sveti svakome od njih podari takve nutarnje oči i sposobnost srca da prepoznaju i razumiju tko su oni po Božjem naumu, da se nikada ne odreknu dostojanstva koje im je Bog darovao, već da se Ivanovom odvažnošću znadu zauzimati privatno i javno za vrijednosti čovjeka i Boga, i na taj način budu u Hrvatskoj zalog njezine blagoslovljene budućnosti. Podsjetio je nazočne na podjele i sukobe u društvu, rekavši da je taj govor zla plod naše ranjenosti grijehom i sebičnošću, ustvrdivši da mi ljudi to ne možemo iskorijeniti vlastitim snagama, nego samo Bog ako mu svojom slobodom i tovorenošću dopustimo da uđe u našu nutrinu, da Isus Krist snagom Božjeg milosrđa ukloni našu nemoć i uspostavi nas u stanju u kojem možemo živjeti međusobno zajedništvo. Poželio je krizmanicima da Gospodin Isus u snazi svoga Duha uđe u njihovu nutrinu, da u njima pronađe spremnost na suradnju, i da se s njima dogodi ono što se iz Božjih mogućnosti može dogoditi. Homiliju je biskup Antun završio molitvom sv. Augustina: »Bože udaljiti se od tebe znači pasti. Obratiti se k tebi znači imati trajnu sigurnost. Bože, napustiti tebe znači umrijeti. Vratiti se k tebi znači probuditi se na novi život. Biti u tebi znači živjeti«. Zamolio je Sv. Ivana Krstitelja neka pomogne da tako bude.
Na svršetku slavlja čestitao je krizmanicima primanje sakramenta Svete potvrde, zaželjevši im da svoj život oblikuju po Božjem konceptu i naumu s njima. Zahvalio je njihovim roditeljima za žrtvu i ljubav koju su ih ugradili, kao i ostalim članovima obiteljima te njihovim učiteljima i prijateljima. Riječ zahvale uputio je i župniku Branku Šipuri i svim župljanima, potaknuvši ih da i dalje u vjeri i suradnji grade međusobno zajedništvo te na sve nazočne zazvao Božji blagoslov.