U organizaciji Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole, Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskoga katoličkog sveučilišta održano je u petak 18. siječnja na HKS-u u Zagrebu stručno usavršavanje – trajna formacija stručnih službi katoličkih škola u Republici Hrvatskoj.
Na seminaru su se okupili duhovnici, vjeroučitelji, nastavnici, ravnatelji i stručno osoblje srednjih i osnovnih katoličkih škola u Republici Hrvatskoj kako bi se povezali, razmijenili iskustva i dobili smjernice za daljnji rad na području odgoja i obrazovanja djece i mladih.
Seminar je započeo u dvorani „Blaženi Alojzije kard. Stepinac“ gdje je sve okupljene pozdravio predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katolički odgoj i obrazovanje požeški biskup Antun Škvorčević.
„Čovjek je u središtu Božjeg interesa, čovjek je njegov najveći projekt. Mi koji djelujemo u katoličkim školama pozvani smo poslužiti Božjem naumu o čovjeku i prepoznati našu važnu ulogu. Trebamo iznova otkrivati taj projekt i na njemu biti zahvalni, pomoći njegovom ostvarivanju.
Ali znajte da sve što je vrijedno nije lagano i ništa se pod Božjim suncem nije rodilo laganim i lagodnim radom, već samo pod onima koji su orali duboke brazde i dali sebe cijele! Blagoslovljeno vam sve što ćete danas ovdje činiti da budete radosni sudionici Božjeg projekta“, poručio je mons. dr. Škvorčević.
Okupljenima se pozdravnim riječima obratio i rektor Hrvatskoga katoličkog sveučilišta prof. dr. Željko Tanjić. Upoznao je okupljene s aktualnostima na Hrvatskom katoličkom sveučilištu, preporučivši im novouspostavljene doktorske studije povijesti i sociologije kao način na koji mogu produbiti svoje obrazovanje s ciljem što kvalitetnijeg djelovanja na svom radnom mjestu.
Rektor Tanjić održao je zatim predavanje „Katolički identitet u odgojno-obrazovnom procesu u Hrvatskoj“. Osnovna misao vodilja predavanja bila je važnost čuvanja i promicanja katoličkog identiteta kako na osobnoj, tako i na institucionalnoj razini, unatoč izazovima svijeta u kojem živimo.
„Katoličke škole pretpostavljaju set vrijednosti koje se moraju ostvariti kroz izgradnju čvrstog identiteta, otvorenog prema drugima, ali s poznatim polazištem i granicama. Ako kod djelatnika nema osobne identifikacije s identitetom ustanove, ta ustanova neće uspjeti ostvariti svoje poslanje, pa je važno i kao osoba čvrsto vjerovati u vrijednosti katoličkog identiteta.
Također, izazov je u spojiti i sadržaj vjere s katoličkom intelektualnom tradicijom koja ju uključuje, ali se bavi i puno širim pitanjima od nje same. Rješenja se nalaze u projektima cjeloživotnog obrazovanja koji pomažu bolje oblikovati identitet kako bismo ga s osobne razine prenosili na naše institucije“, kazao je rektor Tanjić.
Druženje i razmjena iskustava djelatnika u katoličkim školama potom je nastavljeno na radionicama i plenumu organiziranima na prostoru Hrvatskoga katoličkog sveučilišta te su doneseni brojni zaključci o nužnosti prilagodbe aktualnom stanju u školama, snažnijem iskoraku i uspostavi suradnje s državnim obrazovnim ustanovama, adaptaciji načina na koji se pristupa učenicima i drugim važnim pitanjima (IKA).