Susret trajne formacije djelatnika katoličkih škola

158

U organizaciji Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole, Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskoga katoličkog sveučilišta održano je 8. studenoga 2019. na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u Zagrebu trajna formacija stručnih službi katoličkih škola u Republici Hrvatskoj.
Na seminaru su se okupili ravnatelji, duhovnici, vjeroučitelji, i stručni suradnici osnovnih i srednjih katoličkih škola s ciljem međusobnog povezivanja, zatim razmijene iskustava i izrada smjernica za daljnji rad na području odgoja i obrazovanja djece i mladih. Seminar je započeo molitvom u Dvorani bl. Alojzija Stepinca. Potom je prisutne pozdravio Ivica Žuljević, predstojnik Nacionalnog ureda za katoličke škole istaknuvši važnost međusobnih susreta, te duhovnog i intelektualnog rasta onih kojima je povjerena vodeća uloga u katoličkim školama, jer u središtu naših škola je čovjek koji je stvoren po Božjem naumu i on je njegov najveći projekt. Stoga je potrebno prepoznati važnost našega služenja u školama za kvalitetno ostvarivanje Božjeg projekta u djeci i mladima koji su nam povjereni. Zahvalio im je na dolasku i potaknuo ih da i nadalje s ljubavlju i nesebičnošću sebe ulažu u odgoj i obrazovanje mladih, iako počesto za to nisu pravedno nagrađeni. Zaželio je svima uspješan rad. Okupljenima su se zatim pozdravnim riječima obratili mr. sc. Gordana Barudžija, viša savjetnica u AZOO za vjeronauk i katoličke škole i prof. dr. sc. Gordan Črpić, prorektor Hrvatskoga katoličkog sveučilišta. Prvo predavanje održao je dr. sc. Ante Vučković, profesor na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Splitu na temu„Isus iscjelitelj odnosa.“ Na primjeru četiri evanđeoska ulomka u kojima se Isus susreće s osobama prikazao je na koji način međusobni odnosi u obitelji utječu na bolest i ozdravljenje. Naglasio je da su ljudi satkani od odnosa te da je čovjek biće odnosa od svoga rođenja pa sve do smrti. Podsjetio je kako je Isus iscjeljivao bolesne u tijelu, duši, duhu i odnosima te da njegov pristup nije bio optuživanje i osuđivanje čovjeka nego liječenje ranjenih odnosa, nepovjerenja, duhovnih bolesti. Isus je imao razumijevanja i suosjećanja za čovjeka u potrebi te je stoga slušao, ohrabrivao, ulazio u ljudske odnose i oslobađao ih pritisaka mnoštva, buke i zloga duha. Predavač je potaknuo prisutne da njeguju zdrave odnose i da svakome pristupaju s poniznošću i razumijevanjem ne osuđujući ih unaprijed nego evanđeoskim primjerima pomognu izliječiti ljudske ranjenosti. Drugo predavanje imala je dr. sc. Jasminka Buljan Culej, koordinatorica Povjerenstva za izradu nastavnog plana i programa u katoličkim školama. Ona je ravnatelje i stručne suradnike upoznala s probnom provedbom dopuna kurikulaza potrebe katoličkih škola te naglasila kako će se od idućeg polugodišta započeti s probnom primjenom u svima katoličkim školama. Spomenutim projektom žele se postići sljedeći ciljevi: izgradnja katoličkog identiteta, cjelovita izgradnja učenika u svjetlu Evanđelja, unaprjeđenje standarda i veća prepoznatljivost katoličkih škola u društvu, više međusobne suradnje među djelatnicima, bolje upoznavanje i povezivanje djelatnika katoličkih škola. Treće predavanje na temu „Izazovi obiteljskih problema za rad s djecom u školi“ održala je dr. sc. Lana Batinić, asistentica na Hrvatskom katoličkom sveučilištu u Zagrebu. U predavanju je naglasila rizične obiteljske skupine koje utječu na razvoj djece te koje su najčešće karakteristike i posljedice za djecu u takvim obiteljima. Roditelji su prvi agensi socijalizacije. Oni su prvi model i primjer po kojemu djeca usvajaju određeno ponašanje i vještine te stavove i vrijednosti. Zato je važna konstantna edukacija roditelja. Naglasila je kako učitelji u školama trebaju prepoznati takve situacije kod djece i roditelja te im pomoći kako bi se djeca u školi osjećala zaštićeno i prihvaćeno. Druženje i razmjena iskustava sudionika seminara potom je nastavljeno na radionicama i plenumu organiziranima u predavaonicama Hrvatskoga katoličkog sveučilišta te su doneseni brojni zaključci o nužnosti suradnje i povezivanja svih djelatnika kako bi svaki učenik bez obzira na moguće obiteljske probleme mogao osjetiti da je on u središtu odgojno-obrazovnog procesa u katoličkim školama. Seminar je završio zajedničkom molitvom u sveučilišnoj kapeli. (IKA/HKM)