Online stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Đakovačko-osječke metropolije

U suradnji Agencije za odgoj i obrazovanje i katehetskih ureda Požeške biskupije i Đakovačko-osječke nadbiskupije 3. studenoga 2021. godine održan je stručni skup za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola. Skup na temu „Izazovi dokumentiranja praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja“ održan je u online okruženju i na njemu je sudjelovalo preko 390 vjeroučitelja Đakovačko-osječke metropolije. Nakon molitve i uvoda u skup više savjetnice za vjeronauk Ankice Mlinarić, riječi pozdrava sudionicima skupa uputio je đakovačko-osječki pomoćni biskup msgr. Ivan Ćurić. U svom pozdravu kazao je kako su vjeroučitelji svoje poslanje prihvatili od Krista te da im za svako vrednovanje učenika polazište treba biti upravo Krist i njegov pogled na čovjeka. Nazočne su potom pozdravili i predstojnici katehetskih ureda Teuta Rezo iz Đakova te Marijan Pavelić iz Požege.

Prvo izlaganje na temu „Temeljni dokumenti u procesu praćenja, bilježenja i vrednovanja uspjeha učenika“ održala je Ankica Mlinarić, viša savjetnica pri AZOO-u. Na samom početku predavanja se osvrnula na anketu provedenu među vjeroučiteljima u kojoj su oni iznijeli samoprocjenu svoga rada, kao i očekivanja od stručnog skupa. U svom je izlaganju predstavila temeljne dokumente za provedbu procesa vrednovanja te progovorila o povezanosti kurikuluma, učenja i poučavanja. Pojasnila je važnost sustavnog formativnog i sumativnog vrednovanja te za svaki navela koristi i metode primjene. Prof. Mlinarić je svoje izlaganje zaključila osvrtom na uvide u primjere e-dnevnika potaknuvši na taj način vjeroučitelje da postupak vrednovanja, praćenja i ocjenjivanja provode u skladu sa sadržajem predavanja.

Drugo izlaganje na temu „Kako do bilježenja formativnog i sumativnog vrednovanja? Mogući prijedlozi oblikovanja i strukture bilježaka praćenja u e-dnevniku“ održale su vjeroučiteljice savjetnice u zvanju Tihana Petković i Ana Volf. One su progovorile o procesu vrednovanja – od planiranja preko aktivnosti vrednovanja do načina bilježenja formativnog i sumativnog vrednovanja, predložile su oblikovanja i strukture bilježaka praćenja u e-dnevniku te analizirale primjere iz vlastite prakse.

U posljednjem dijelu skupa vjeroučiteljice Andrijana Petrović, Dragana Akšamović, Ivana Hac i Nataša Šantić iznijele su niz primjera dokumentiranja procesa vrednovanja iz vlastite prakse, kako u osnovnoj školi, tako i u gimnaziji, trogodišnjoj strukovnoj školi i četverogodišnjoj strukovnoj školi, svaka prema svom području rada. Stručni skup je završio obraćanjem predstojnika i organizatora skupa te zajedničkom molitvom.