Na svetkovinu Predragocjene Krvi Kristove 1. srpnja 2025. godine svečano euharistijsko slavlje u Centru pomirenja u Prozorju nedaleko Dugog Sela predvodio je požeški biskup Ivo Martinović. Uz Misionare Krvi Kristove iz Hrvatske delegature i Poljske provincije, koncelebrirali su i provincijal Hrvatske salezijanske provincije sv. Ivana Bosca don Milan Ivančević te dugogodišnji dugoselski župnik Slavko Kresonja.
Na početku homilije biskup je rekao kako, slaveći svetkovinu Predragocjene Krvi Isusove, želi promišljati o značenju krvi u svjetlu naviještene riječi Božje te da je značenje krvi od Mojsija, pa i prije, sve do Krista, ali i danas, bogato.
Prvo čitanje Knjige Izlaska iz Starog Zavjeta govori o značenju krvi u religiji Izraela i svih religija Staroga Zavjeta. Ona je kod njih imala sveto obilježje, jer krv je život, a sve što se tiče života u tijesnoj je vezi s Bogom, jedinim gospodarom života. Biskup je naglasio kako je Sinajski Savez između Boga i njegovog naroda zapečaćen krvnim obredom i govori o svetosti krvi (Izl 24, 3-8) te da se riječima: „Ovo je krv Saveza koji Jahve sada s vama uspostavlja“, uspostavlja neraskidiva veza i zajedništvo između Boga i njegova naroda.
Tumačeći evanđeoski izvještaj sv. Luke koji donosi Isusove riječi s Posljednje večere, biskup je protumačio da je Isus u Posljednjoj večeri slavio svoj prijelaz iz smrti u život. Isus govori o svom daru, predanju svoga života, svoga tijela i krvi, koji postaju novi Savez s Bogom. Njegovo tijelo i krv su njegov život. Krist predajući sebe u smrt ustanovljuje euharistiju i tako vjernicima trajno daje novi život u blagovanju svoga tijela i krvi. Biskup je potom dodao kako sv. Pavao u drugom čitanju piše da Krist u otajstvu darivanja svoga križa donosi mir i jedinstvo.
Također je podsjetio kako je papa sv. Ivan Pavao II. davno zapisao da je današnje čovječanstvo ranjeno ranom mržnje i nasilja i da više nego ikad prije ima potrebu iskusiti učinkovitost otkupiteljske krvi Kristove koja u sebi ima snagu Božje ljubavi te zalog nade, pomirenja i otkupljenja. Stoga se potrebno vratiti križu Kristovu, usredotočiti pogled na Sina Božjega, na njegovo probodeno Srce, na njegovu prolivenu krv. Citirajući Papu iz enciklike Evangelium vitae, biskup je podsjetio na veličinu čovjeka koju daje Bog: „Kristova krv, dok objavljuje veličinu ljubavi Očeve, pokazuje kako je čovjek dragocjen u očima Božjim i kako je neprocjenjiva vrijednost njegova života. Na to
nas podsjeća apostol Petar: ‘Ta znate da od svog ispraznog načina života, što vam ga oci namriješe, niste otkupljeni nečim raspadljivim, srebrom ili zlatom, nego dragocjenom krvlju Krista, Jaganjca nevina i bez mane’ (1 Pt 1,18-19).“ U tom smislu je citirao i sv. Augustina: „Nemoj govoriti: neću se spasiti! Imaš Krv Kristovu! Sva tvoja nada je Krv Kristova! Krist učini dragocjenom krv svojih sljedbenika koje je otkupio svojom Krvlju. Promatraj, dakle dušo otkupljena Krvlju Jaganjčevom, kolika je tvoja vrijednost. Ne smatrajte da malo vrijedite kada vas vaš i Stvoritelj svemira cijeni toliko da svakodnevno za vas u svetoj Misnoj Žrtvi prolijeva Predragocjenu Krv svog Jedinorođenog Sina.“
Biskup je istaknuo kako se u ovoj svetoj – jubilarnoj godini i godini nade važno prisjetiti se i riječi sv. Ivana Pavla II. u enciklici Crkva o Euharistiji: „U skromnim znakovima kruha i vina, pretvorenima u njegovo tijelo i u njegovu krv, Krist kroči s nama, kao naša snaga i naša popudbina, i osposobljava nas da postanemo, za sve, svjedoci nade.“ Po riječima sv. Ivana Pavla II., biskup je protumačio da je Bog izabrao znak krvi kao narječitiji izraz cjelovitog darivanja osobe te da otajstvo tog darivanja ima izvor u Očevoj spasenjskoj volji i sinovskoj poslušnosti Isusa Krista po djelu Duha Svetoga, odnosno da je znak trojstvene ljubavi. Biskup je naglasio kako sakramenti ne samo da vjernike hrane i jačaju u vjeri, nadi i ljubavi te jačaju u svjedočenju nego ih oni obnavljaju i
liječe dušu kako poručuje sv. Katarina Sijenska: „Krist je došao kao liječnik… kao liječnik koji svojom krvlju liječi naše zloće, daje nam svoje tijelo za hranu i svoju krv za piće. Ova krv je tako nježna i blaga, donosi toliko slasti i hrabrosti, da ozdravlja svaku bolest, a iz smrti budi na život. Ona uklanja tmine i donosi svjetlo… Zato, zaronite u krv raspetog Krista. Drugačije ne možemo sudjelovati u njegovoj milosti, niti ostvariti svrhu zbog koje smo stvoreni; niti ćete moći strpljivo podnositi svoje muke. U krvi, sve gorko postaje slatko, a svaki teret lagan…”
Biskup se u svojoj homiliji također dotaknuo misli o euharistiji sv. Makarija i sv. Katarine Sijenske te ju je zaključio riječima: „Isusova majka Marija svima nam je postala duhovna Majka, sa sinovskim povjerenjem utecimo se njezinom zagovoru moleći da nam pomogne još više slijediti Krista Spasitelja i Otkupitelja, koji nas je spasio i posvetio svojom prolivenom krvlju. Amen.“