Održan završni koncert 30. Orguljaških večeri

Koncert ansambla „Trio Seraphim“ solistice Monike Cerovčec (sopran) te solista Vedrana Kocelja (trublja) i Pavla Mašića (orgulje) održan je u nedjelju 19. listopada 2025. u požeškoj Katedrali kao završni koncert 30. Orguljaških večeri. Program je bio posvećen marijanskoj tematici, s djelima skladatelja različitih stilskih razdoblja, od 19. stoljeća do suvremenosti.

Pozdravljajući nazočne na posljednjem koncertu ovogodišnjih Orguljaških večeri, voditeljica Katedralnog zbora u Požegi Marija Ticl je predstavila ansambl i uvela nazočne u sadržaj koncerta. Večerašnji program posvećen je Blaženoj Djevici Mariji, ženi koja je stoljećima nadahnjivala skladatelje i umjetnike diljem svijeta. Kroz različite glazbene izraze, čut ćemo kako svaki autor na svoj način progovara o istoj, vječnoj ljepoti Anđeoske djevice. Neka nas ova glazba ispuni mirom, nadom i svjetlošću — upravo onime što je Djevica Marija oduvijek predstavljala u umjetnosti i vjeri.Na kraju je zahvalila gospodinu Mašiću za doprinos i angažman u organizaciji ovogodišnjih Orguljaških večeri u Požeškoj Katedrali.

Koncert je započeo „Fanfareom“ za trubu i orgulje Anđelka Klobučara, skladbom čvrste strukture i izražene kontrastne dinamike. Uslijedila je „Ave Maria“ Césara Francka, primjer kasnoromantičnog francuskog stila s naglaskom na harmonijsku punoću i melodijsku jednostavnost.

U „Hymne à la Vierge“ Pierrea Villettea prepoznaje se francuska zborska tradicija 20. stoljeća, prilagođena za glas i orgulje. Francesco Paolo Tosti u skladbi „Ridonami la calma (Ave Maria)“ donosi talijanski lirski idiom s elementima salonske glazbe. Potom je izvedeno djelo Franza Liszta u „Ave Maria d’Arcadelt, S. 183/2“ za orgulje, u kojem je obrađen renesansni motiv u romantičkom stilu.

Izvedena su i djela hrvatskih skladatelja Ivana pl. Zajca, Franje Dugana i Davora Bobića, koja povezuju nacionalnu duhovnu tradiciju s europskim skladateljskim okvirom. Zajčeva „Ave maris stella“ temelji se na koralnoj melodiji, Duganova „Ave Maria“ na romantičkoj harmoniji i jednostavnoj vokalnoj liniji, dok Bobićeva „Ave Maria“ koristi suvremene harmonijske postupke.

Program je zaključen djelima talijanskih opernih skladatelja: Giuseppea Verdija („La Vergine degli angeli“), Giacoma Puccinija („Salve Regina“) i Pietra Mascagnija („Regina coeli laetare“). U njima su izraženi liturgijski tekstovi postavljeni u kontekst kasnoromantične operne glazbe, s naglaskom na melodijsku izražajnost i tonalnu stabilnost.

Trio Seraphim djeluje od 2018. godine i okuplja troje hrvatskih glazbenika specijaliziranih za repertoar za glas, trubu i orgulje. Ansambl izvodi izvorna djela i obrade prilagođene ovom sastavu.

Monika Cerovčec diplomirala je glazbenu kulturu i solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Lidije Horvat-Dunjko. Solistica je Zbora Hrvatske radiotelevizije i ansambla Antiphonus. Nastupala je u opernim ulogama u djelima Mozarta, Monteverdija, Donizettija, Janáčeka i Zajca te surađivala s više hrvatskih orkestara i ansambala.

Vedran Kocelj je solo trubač Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije. Diplomirao je trubu u Ljubljani kod Stanka Arnolda i usavršavao se kod Johna Wallacea, Bo Nilsona i Eda Carrola. Nastupa s hrvatskim i inozemnim orkestrima te redovito izvodi djela hrvatskih skladatelja. Dobitnik je nagrade Porin za najbolju izvedbu koncerta za trubu i orkestar.

Pavao Mašić je orguljaš i čembalist, dobitnik nagrade Grand Prix Bach i nagrade publike na Bachovu natjecanju u Lausanni (2006.). Od 1999. godine orguljaš je crkve sv. Marka u Zagrebu, a zaposlen je kao profesor na Muzičkoj akademiji. Nastupa u Hrvatskoj i inozemstvu te je višestruki dobitnik diskografske nagrade Porin.