U nedjelju, 5. rujna 2021. požeški biskup Antun Škvorčević predvodio je u župnoj crkvi sv. Nikole Biskupa u Pleternici euharistijsko slavlje tijekom kojeg je krstio djevojčicu Petru, peto dijete roditelja Nenada i Antonije Blagojević.
U homiliji biskup je podsjetio sudionike slavlja da svaki pojedini od njih, provjeravajući gotovo svakoga dana što se s njim događa, ispisuje svoju osobnu povijest, i da mu pritom nije svejedno kako se ona odvija i kako će završiti. To njihovo iskustvo povezao je s ulomkom prvog čitanja iz Knjige proroka Izaije, u kojem Bog preko proroka svom preplašenom narodu koji je bio odveden u babilonsko sužanjstvo poručuje: »Budite jaki! Ne bojte se! Evo Boga vašega. On sâm hita da vas spasi.« Bog, dakle, uvjerava svoj narod da ih ni u najtežim događanja njihove povijesti nije prepustio njihovim nemoćima, nego da je trajno s njima na putu. Pripomenuo je kako prorok najavljuje vremena u kojima će ljudska sljepoća i gluhoća biti izliječena, pustinja uroditi rodom, a sažgana zemlja postati plodna zbog izvorâ žive vode u njoj.
Kazao je kako Isus u današnjem evanđelju upravo tako nastupa da svojim djelima ispunja ono što je Bog po proroku Izaiji u davno doba obećao. Isus Krist je osoba u kojoj Bog ostvaruje svoj naum da popravi, ozdravi i izliječi ono što je ranjeno u ljudskom postojanju, i čovjeka uzdigne u puninu života, ustvrdio je biskup. Pozvao je sudionike slavlja da se obnove u svijesti kako nijedan čovjek ni naš svijet nije prepušten našoj ljudskoj nemoći, nego da Bog i kroz nju može i zna ostvarivati svoj naum spasenja i uspjelog života. Naglasivši kako je jaka riječ »Otvori se!«, koju je Isus izgovorio gluhonijemom čovjeku, lišenu dviju ljudskih moći, a to su „čuti“ i „govoriti“, biskup je ustvrdio da je drama našeg postojanja u činjenici da mi možemo ušima dobro čuti i jezikom dobro govoriti, a zapravo biti do kraja zatvoreni za život, gluhi i nijemi u svojim srcima. Kazao je kako ima onih mladih bračnih drugova i obitelji koje su se ograničile na jedno ili nijedno dijete, sebe zapravo zatvorile za život. Potrebno im je pomoći da čuju riječ ohrabrenja koju je Bog uputio po proroku: »Ne bojte se! Budite jaki!«, te da se oslobode svoga straha i vlastite sebičnosti, koja priječi da se u njihovu životu ostvaruje Božji naum.
Produbljujući značenje Isusova ozdravljenja gluhonijemog čovjeka, biskup je istaknuo kako je znakovito da je evanđelist Marko u svom zapisu ostavio izvornu aramejsku riječ »Effata! Otvori se!« iz jezika kojim je Isus svakodnevno govorio. Ona se od davnine upotrebljavala u obredu krštenja i to tako da je krstitelj dodirujući djetetove uši i usta izgovarao upravo riječ »Effata! Otvori se!«, podsjećajući time na Isusov poziv da se u dubini svoga bića, u svom srcu vjerom posvema otvorimo Bogu, te uhom srca slušamo njegovu riječ i jezikom ispovijedamo vjeru te on u nama uzmogne ostvariti svoje djelo spasenja, ustvrdio je biskup.
Ispripovjedio je sudionicima slavlja kako je ruski pisac Dostojevski u jednom svom djelu primijetio da u prirodi susrećemo zatvorene sustave života a da je čovjek jedino biće koje je svojim duhom otvoren za neizmjerno i beskrajno. Primjer jednog zatvorenog sustava je kruženje vode, koja se iz oceana isparava u oblake i odande se kao kiša u nj ponovno vraća. Kad čovjek svojim nepromišljenim djelovanjem dirne u taj krug, nastaju poremećaji koji ugrožavaju, a pokatkad i uništavaju život. Zatvoren sustav je i život mrava u mravinjaku i pčela u košnici. Naime, mravi i pčele imaju upisan u svoj mravlji, odnosno pčelinji kôd svojevrsnu formulu po kojoj marno skupljaju hranu u svoj mravinjak i med u svoju košnicu, te u tom zatvorenom sustavu ostvaruju smisao svog postojanja. Međutim, čovjek je po svom duhu i slobodi otvoren sustav za neizmjerno i beskonačno, trajno si postavlja pitanja tko je on, zašto je na svijetu, kamo je krenuo i gdje će završiti. Biskup je dodao kako nismo mi sami sebe probudili u srcu za beskraj, za vječnost, za smisao, nego je to djelo Božje kojim nas on poziva k sebi, jer nas je stvorio kao bića koja jedino u njemu pronalaze svoj smisao. Upozorio je sudionike slavlja da je ta otvorenost u nama potamnjena ranjenošću grijehom, zloćom i sebičnošću od koje nas može osloboditi Isus Krist svojom prisutnošću nama koju prihvaćamo vjerom, te nas on svojom ljubavlju jačom od smrti, snagom svoga Duha čisti i oslobađa od besmisla zla i smrti, daruje vječnost.
Biskup je ustvrdio kako je ljubav najveća životna otvorenost i da je Bog ljubav koja može zagrliti sve ljude i nadvladati svako zlo. Izrazio je radost što su roditelji Blagojević svojim petim djetetom posvjedočili svoju otvorenost ljubavi, koja je odjek božanske ljubavi. Kazao je nazočnima da takve roditelje treba prihvaćati s velikim poštovanjem, zahvaljivati im što nam svjedoče da nismo izgubljeni na ovom svijetu, što je od osobitog značenja u našoj Hrvatskoj domovini. Pozvao je sudionike slavlja na molitvu da Isusov »Effata! Otvori se!« dopre do svakog pleterničkog srca, da ne ostanu zatvorena sebičnošću ili nekim drugim negativnim stanjem, da njegov poziv prodre u sve nas te još snažnije povjerujemo ljubavi, pobjedi života nad smrću. Potaknuo je nazočne da svaki dan posvjedoče Isusu koliko ga vole, da mu u molitvi povjeravaju svoje nemoći, da svake nedjelje slušanjem Božje riječi na svetoj misi budu uključeni u Božji svijet, pročišćeni u svojoj čežnji za smislom i vječnošću, a svetom pričešću budu ispunjeni Isusovom ljubavlju koja ih iznutra grli i liječi od zemaljskih izgubljenosti. Sve sudionike slavlja pozvao je da obnovljenom vjerom prihvate sebe u tim božanskim dimenzijama, te bez straha hode ovom zemljom pod moćnom zaštitom Isusove Majke koju u Pleternici štuju kao Gospu od Suza.