U nedjelju 25. kolovoza 2024. godine, požeški biskup Ivo Martinović predvodio je u župnoj crkvi sv. Antuna Padovanskog u Starom Petrovom Selu središnje župno euharistijsko slavlje i krstio Dinu, peto dijete roditelja Dinka i Elvire Bilešić. Na slavlju su sudjelovali i članovi Dobrovoljnog vatrogasnog društva Staro Petrovo Selo prigodom prve obljetnice smrti Zlatka Šamala, predsjednika društva.
Prigodnu homiliju biskup je započeo razmišljajući o naviještenoj Božjoj riječi za koju je kazao da je izvor bogatstva poruka koje Bog upućuje današnjem čovjeku. Bog nam poručuje da je i danas živ, da sve stvara, oblikuje i vodi. Osvrnuo se potom na prvo čitanje i Knjigu o Jošui te napomenuo kako je Bog Izralecima darovao zemlju u koju ih je Jošua uveo. On ih po Jošui poziva da se opredijele hoće li služiti njemu ili drugim bogovima. Biskup je kazao kako je naviješteni ulomak prema usmenoj predaji nastao devetsto godina prije Krista, a u zapisanoj oko šesto godina, ali da je Božje pitanje preko Jošue aktualno i za nas danas. „Ljubimo li Boga ili druge bogove? To je važno pitanje. Važnije je nego što možemo shvatiti jer se naša vjera temelji na Isusu Kristu, na onome koga je Bog poslao da nam objavi život vječni, da svojim riječima, djelima, životom, mukom, smrću i uskrsnućem posvjedoči da Bog postoji, da je živ, da sve vodi, svime upravlja i da se poslije smrti nastavlja naš život. Radi toga smo ovdje i radi toga slavimo ovu misu. To je razlog zašto će se krstiti mala Dina“, kazao je biskup. Povezujući starozavjetni izvještaj s Isusovim poslanjem biskup je ustvrdio da kao što je Jošua uveo Izraelce u obećanu zemlju koju im je Bog dao, tako Krist i nas uvodi u obećanu zemlju na nebesima. „Sakrament krštenja je znak toga, znak da mi vjerujemo i želimo doći po krštenju u obećanu zemlju, u vječno zajedništvo s Bogom u nebesima“, zaključio je biskup.
Tumačeći nadalje Pavlovu Poslanicu Efežanima koja govori o temelju braka i obitelji biskup je primijetio kako mnogi vjernici navedeni ulomak krivo tumače. „Često nakon vjenčanja mladoženje znaju ponavljajući riječi sv. Pavla reći svojim ženama da ih moraju slušati i biti im podložne. Zaboravljaju kako je ono što sv. Pavao govori puno dublje i kako upozorava na Isusovu ljubav. Isusova ljubav je puno dublja. Ona nije traženje gospodarenja nad drugim, nego darivanje iz ljubavi i za ljubav. Sklapanje braka se ostvaruje kao plod slobodnog darivanja iz ljubavi. Mladić i djevojka ostavljaju svoje roditelje da bi sklopili brak, ne da bi bili gospodari nad nekim, nego da bi živjeli u ljubavi, rasli i ostvarili ljepotu života. Zato Pavao piše da se muž i žena trebaju ljubiti kao što je Krist ljubio Crkvu i za nju sebe predao (usp. Ef 5, 25).“ Razlažući potom kako je veličina Kristove ljubavi prema Crkvi do spremnosti darivanja vlastitog života primjer koji trebaju nasljedovati svi muževi i žene, biskup je poručio da se iz takve ljubavi stvara ljepota života. „Iz te ljubavi se živi ljepota obiteljskog života, iz ljubavi se osjeća veličina koju Bog daje. Dina je plod takve ljubavi svojih roditelja. To je ono što nadilazi nas. Dina nije birala svoga oca i majku, Bog ju je darovao njima. Nije birala gdje će se roditi, nije birala ovo mjesto i domovinu. Rodila se u ovom vremenu i prostoru, to je ono što Bog dariva i poziva nas da budemo svjesni da je to plod njegove ljubavi.“
U nastavku homilije biskup se osvrnuo na evanđeoski ulomak koji govori o nasljedovanju Krista što je također povezano s ljubavlju. Podsjetivši vjernike na Isusove riječi naviještene prošle nedjelje o tome da on daje svoje tijelo za život svijeta, pojasnio je reakciju Isusovih učenika kojima je to bila „Tvrda besjeda! Tko je može slušati?“ (Iv 6 , 60). „Ono što se ne razumije, teško se prihvaća. Moramo biti svjesni da nas pitanja vezana uz Boga nadilaze. Ne možemo razumjeti sve ono što Bog daje i ostvaruje. Ako promatramo sebe i svoj život puno toga ne razumijemo, a još teže ćemo razumjeti ono što je Bog u sebi, što čini i čime otkriva svoju istinitost, božanstvo i prisutnost.“ Kazao je potom kako je Isus svjestan da ne vjeruju u njega svi koji idu za njim te je nadodao kako bismo i mi, današnji vjernici trebali preispitati svoju vjeru i odnos prema Bogu.
Biskup je potom istaknuo kako sva tri naviještena čitanja govore o ljudskoj slobodi te je podsjetio vjernike kako Jošua daje Izraelcima slobodu izbora između štovanja Boga i drugih bogova. Pavao govori o slobodi sklapanja braka jer jedino slobodan čovjek može sklopiti pravi brak i živjeti u slobodi. „Sloboda je i slijediti Isusa Krista. Mi smo slobodni dolaziti na svetu misu i blagovati tijelo Isusovo, slobodni smo doći u zajedništvo njegove ljubavi. Isus nas ne prisiljava na ljubav, nego nas poziva. U tom pozivu budimo svjesni da je najveći dar Božje ljubavi naš život. Život male Dine je bogatstvo koje nam otkriva veličinu i našeg života. Dok zahvaljujemo Bogu na njezinom daru života, budimo svjesni da nas sve Bog ljubi i da je potrebno zahvaljivati Bogu i moliti za svaki život. Svatko treba otkriti veličinu svoga života u Bogu“, zaključio je požeški biskup.