Na svetkovinu Uznesenja Blažene Djevice Marije, 15. kolovoza obitelji s brojnom djecom iz župa Požeške biskupije dvanaesti puta hodočastile su u Voćin. Euharistijsko slavlje predvodio je požeški biskup Antun Škvorčević.
Započinjući homiliju, biskup je kazao kako gledajući danas brojne obitelji u Voćinu pita se tko su one Bogu? Naime, kad odgovorimo tko su one Bogu, tada točno kažemo i tko su one nama. Ustvrdio je kako se usudi reći da su one Bogu ono što mu je bila Blažena Djevica Marija. Spomenuo je hvalospjev što ga je Elizabeta izrekla Mariji u današnjemu evanđelju: “blažena ti što povjerova da će se ispuniti što ti je rečeno od Gospodina”. Susrećemo se ovdje s određenim nesporazumom, istaknuo je biskup, jer po našim ljudskim mjerilima netko je blažen kada je moćan, ima društveni ugled, materijalno bogat. Međutim, Elizabeta hvali Mariju zato što je povjerovala Bogu! To je izazov, ne samo za onda, nego i za danas, zaključio je biskup. Naime, kad polazimo od vjere, ulazimo u svijet Božjih mogućnosti. Po Mariji se u tome smislu događa ono što Bog može i hoće.
Biskup je potom upitao što mi to u Hrvatskoj možemo i hoćemo. Je li to ograničeno samo na ljudske mogućnosti, pa se vrtimo u nekoj našoj neslobodi te ne uspijevamo ostvariti niti ono što dolazi iz naših mogućnosti. Ali kada se oslobodimo isključivo naših životnih koncepata, te se usudimo s Bogom razmišljati i djelovati, ulazimo u svijet njegovih mogućnosti. Biskup je istaknuo okupljenim obiteljima s brojnom djecom kako su one upravo taj dio Hrvatske koji se nije ograničio na neke ljudske pristupe životu, te u slobodi koja vjeruje Bogu smatraju smislenim primiti u svom braku brojnu djecu.
Zahvalio je što su na Marijinu tragu pronašli smisao svoga života u braku i obitelji. U susretu s Elizabetom Marija čuje njezinu pohvalu blaženih koji vjeruju, i na to odgovara pjesmom malenog čovjeka, koji ne vjeruje sebi i svojoj samodostatnosti, nego Bogu i njegovoj moći: “veliča duša moja Gospodina, što pogleda na neznatnost službenice svoje”. Marija je shvatila kako Bog ne može ostvarivati svoje naume po onima koji nemaju za njega vremena, a još manje za njegove projekte o nama ljudima, te se bave samima sobom i jedni drugima ali na pogrešan način. No, Bog uspijeva s malenima poput Marije i obitelji koje se bave životom, djecom, odgojem, kazao je biskup nazočnim supružnicima. Dodao je da roditelji svojom ljubavlju i žrtvom ugrađuju u djecu i u Hrvatsku Božju sadašnjost i budućnost, i upravo je u tom njihova veličina i dostojanstvo. Bog je pogledao na vašu malenost i s njome gradi svoj veliki naum o životu, o vječnosti, zaključio je biskup.
Potom je kazao kako bi se po rečenome moglo učiniti da nema poteškoća u njihovu životu. No, jasno je da ima, jer i Marijin život bio je ispunjen poteškoćama. Njezin sin Isus za kojeg je živjela, bio je prezren od ljudi, razapet i ubijen. Pod tim teškim teretom križa Marija je mogla posumnjati i povjerovati da je Bog izgubio bitku, i da je njegov naum propao. Ali i pod križem odjekuje u svoj snazi istina Elizabetinih riječi “blažena ti što povjerova”. Takvi su i vaši križevi, rekao je biskup obiteljima, te ih je ohrabrio da nikada ne posumnjaju kako se i kroz poteškoće njihova života ostvaruje Božje djelo. Potaknuo je neka u takvim situacijama pogledaju Mariju i obnove se u istini da Bog kroz poteškoće i križeve kuša koliko smo mu vjerni.
Polazeći od naviještenog ulomka iz Poslanice sv. Pavla biskup je kazao kako on tumači Korinćanima da život nije ono kako mi ljudi gledamo, nego ono što je Bog ostvario u Isusu Kristu. On je Božji i Pavlov argument o životu. Kada promatramo čovječanstvo i trenutačni rat u Ukrajini s pravom se pitamo do kamo može ovaj svijet stići, nastavio je biskup. Ustvrdio je da svijet kroz opredjeljenja za zlo i gubitništvo ne može stići do uspjeha i smisla, ali može po onom što je Bog ostvario u Isusu Kristu i njegovu križu, kojim je razorio moć zla i pobijedio smrt. Rekao je okupljenima kako i oni u svom braku ljubavlju razaraju moć zla i smrti. Svojim opredjeljenjem za život, nisu suradnici samo zemaljskog, nego i vječnog života. Na taj način svaka obitelj je znak pobjede života.
Povezano s naviještenim prvim čitanjem iz Knjige otkrivenja sv. Ivana apostola, biskup je ustvrdio kako smo slušali o slici onoga što će se na kraju vremena zbiti. Sveti pisac svjedoči da u viđenju darovanu od Boga vidi ishod borbe koja postoji između Zmaja, protivnika života i Boga ljubitelja i saveznika života. Bog nije ravnodušan prema djelu Zloga, ne ide u bitku protiv nekoga zavarana Zlim, nego ljubavlju krvlju posvjedočenom u Isusu Kristu, koja je pobijedila smrt i zahvaća one koji mu vjeruju. Biskup je kazao kako smo čuli o ženi koja ima dvanaest zvijezda oko glave i mjesec joj pod nogama. To je prikaz ponajprije Crkve, gdje dvanaest zvijezda podsjeća na dvanaest izraelskih plemena, temelja staroga Božjeg naroda i dvanaestoricu apostola, temelj novoga Božjeg naroda. Taj Božji narod odjeven je u Sunce, koje je Isus Krist, u kojeg smo odjeveni u svetom krštenju. Biskup je istaknuo kako pobjeda naše civilizacije ovisi o ženi, o braku i obitelji. Svaka, naime, civilizacija koja je prezrela brak, bila protiv života, nestala je s povijesne scene. No, ona koja je Božjim pogledom promatrala život, civilizacija je ljubavi u kojoj je Bog ostvarivao svoju pobjedu. Biskup je zaključio kako su okupljene obitelji s brojnom djecom znak da neće kod nas pobijediti civilizacija smrti, nego civilizacija života jer su se oni opredijelili za nju u Isus Kristu. Podsjetio je na tvrdnju sv. Ivana u spomenutom čitanju kako je dijete ženino kojem se usprotivio Zmaj bilo uzeto u nebo, jer Bog zaštićuje život. To dijete je ponajprije Isus Krist, jer u ženi o kojoj smo slušali u čitanju iz Knjige otkrivenja prepoznajemo i Mariju, koja je slika Crkve, a u djetetu Isusa Krista koji je uzet na nebo u proslavu Božju, u njegovu pobjedu. S njime su i svi njegovi uzneseni u nebo te im ne može nikakva smrtna snaga nauditi.
U tom dinamizmu, nastavio je biskup govor obiteljima, očituje se i slika svakog vašeg djeteta koje ste rodili, napose u onima koji nikada nisu pomislili na abortus, nego se opredijelili za život. Marija je Majka i Zaštitnica života, kazao je biskup. Pozvao je obitelji da danas povjere same sebe i svoju djecu snažnom Marijinu zagovoru, da u njima bude djelotvorna Isusova moć očitovana na križu. Zamolio je Isusovu Majku da bude prisutna u našim obiteljima tako da ih privodi Isusu Kristu, i unosi Isusovu ljubav u bračno zajedništvo, te u njemu pobijedi vjernost. Bog pobjeđuje svojom vjernošću za čovjeka, a onda i čovjek svojom vjernošću za Boga. Na kraju biskup je Mariji uputio molbu: “Marijo, Kraljice i Majko obitelji, uđi što snažnije u naše obitelji, budi u njima Božja blizina, njegova ljubav i zaštita, Božja toplina i dobrota, Božja pobjeda. Hvala ti, Isusova Majko, što kao Majka ljubavi i dobrote želiš koračati s nama našim životnim putovima, prisutnošću u našim obiteljima”.